BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, November 25, 2010

Antara Politik dan Amanah...

Semakin hari semakin jelas dengan apa yang sedang berlaku kini. Di Malaysia baik Kerajaan mahupun pembangkang masih tidak jelas dengan tugas dan profesionalisme dalam bekerja.. Masih lagi tunduk pada ikatan Parti masing-masing sehingga menjadikan segala kerja sebagai suatu yang mempunyai niat-niat terselindung. Sekaligus menghakis sikap 'kerja dengan ikhlas' daripada dunia hari ini.
Kita harus berubah untuk bekerja sebagai satu komuniti dan tidak lagi hidup bernyawakan parti. Benar... parti itu yang memberi peluang untuk periuk nasi mereka. Namun, cukuplah dengan meraih undi dan berpolitik semasa pilihanraya. Ini sudah beberapa tahun selepas pilihanraya tapi masih saling menghentam dan memfitnah sehinggakan membunuh suasana kerja profesional dan membantut pembangunan negara.
Negara dan rakyat tidak bergantung pada golongan 'materialistik' dan 'jumud' seperti ini untuk hidup tetapi kepada mereka yang mementingkan kami seadanya. Dan mereka yang faham tugas dan lantikan sebagai 'Wakil Rakyat' yakni menjadi wakil atau bekerja untuk rakyat. bukannya sebagai bos rakyat dan boleh berbuat sesuka hati dan mengaut keuntungan ke dalam kocek sendiri... Sedarlah... akan kita boleh memacu lebih laju dan lebih kukuh. Janganlah sudah berbangga dengan apa yang ada hari ini.

0 comments: